IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
ϟ Welcome

Welcome at Hogwarts
05/01/2014
# Update code #002

05/01/2014
# Kraak jij de code?

05/01/2014
# Update Code

01/01/2014
# Verandering Code Banner

01/01/2014
# Mail en twitter

31/12/2013
# We wish you all a happy new year!

26/12/2013
# Hogwarts is officieel geopend.

Het is winter en dat betekent dat je je extra warm moet aankleden tegen de kou en kunt genieten van elk sneeuwvlokje dat de aarde onder je voeten raakt.
ϟHouses
030
010
010
010
ϟHet Team

Professor Salvatore


Professor Camui


Open
PM ~ WWW


Open
PM ~ WWW

Heb je vragen, mail dan gerust
ϟ switch account
Switch character

Charactername

Password



ϟ word count
ϟ Credits
©redits 2013-2017: Hogwarts

Tekst, afbeeldingen, characters, codes en ideeën behoren tot Hogwarts en hun rechtmatige eigenaar.

Het idee van Hogwarts behoort tot Professor Salvatore & Professor Camui en is opgebouwd en gecodeerd door Smolderhalder.

Dit forum wordt het beste weergegeven met




Contact

Deel
 

 Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Professor Phillips
Professor Phillips

A Hogwarts Teacher

A Hogwarts Teacher

Dubbel Accounts : nog geen
Aantal berichten : 26
RPG - Posts : 6

My Wizard
Leeftijd: 24
Partner: Many
Karakter:

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitimema dec 30, 2013 5:32 pm
Vrolijk neuriënd stond Thijmen in zijn lokaal te wachten op zijn leerlingen. Hij keek tevreden zijn lokaal rond. Hij hield van de grote ruimte vanwege de grote ramen, waardoor het er altijd licht was, maar het meest hield hij van de akoestiek. Daarom had hij een grote vleugel in de hoek naast het schoolbord gezet. Er zwierf waarschijnlijk ook nog wel een gitaar of twee in het lokaal rond, maar het kon ook dat er een in zijn slaapkamer lag. Thijmen was niet de meeste opgeruimde persoon van heel Zweinstein. Desondanks was zijn lokaal wel schoon en opgeruimd aan het begin van het schooljaar. Het was echter nog de vraag hoe lang dat zou duren..
De onderbouw-leerlingen zouden vandaag hun eerste les krijgen en daar had Thijmen wat leuks voor verzonnen. Met een klein sprongetje hees Thijmen zichzelf op de vleugel. De blonde docent had de gewoonte om tijdens zijn les vaker bovenop de vleugel te zitten dan achter zijn bureau, maar op die plaats had hij wel een beter overzicht over de klas. Zijn in allstars gehuld voeten bungelden heen en weer. De Finse jongen was dan ook niet zo lang. Ondertussen begonnen de leerlingen binnen te druppelen. Met een grote glimlach op zijn gezicht wachtte hij tot iedereen was gaan zitten.
"Welkom allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben gehad. De spannende verhalen over reisjes naar exotische oorden vol met rare fabeldieren zullen echter tot de pauze moeten wachten, want we gaan vandaag gelijk beginnen met een erg nuttige nieuwe spreuk."
Terwijl hij sprak, begon Thijmen langzaam door het lokaal te lopen. Op een gegeven moment bleef hij staan voor een grote kast en pakte er een kussen uit. "Ik ga jullie vandaag een eenvoudige banvloek leren. Het symbool van de spreuk staat op het bord. De incantatie luidt repulso. Ik zal de spreuk eerst een keer voordoen."
Nadat Thijmen zijn laatste zin had uitgesproken, verbande hij het kussen zodat het recht in het gezicht van een te laat gekomen leerling vloog.
"De spreuk zelf lijkt me niet zo moeilijk", vervolgde Thijmen met een big smile, "maar het is wel lastig om het verbannen voorwerp een specifieke richting te geven." Terwijl hij sprak gebaarde hij met zijn hand en liet een lading kussens uit de kast naar de leerlingen zweven. "Om dat te oefenen, houden we hier een klein kussengevecht. Hier hebben jullie je munitie. Je mag tijdens deze les alleen banvloeken gebruiken. Wanneer je een andere spreuk gebruikt, staat hier een strenge straf op."
Inmiddels was Thijmen weer naar het bord toegelopen. Hij draaide zich langzaam om naar de klas om het startsein te geven. De glimlach op zijn gezicht was zo mogelijk nog breder geworden.
"Veel plezier"
Terug naar boven Ga naar beneden
http://w11.zetaboards.com/gul_isil
Crystal Reed
Crystal Reed

A Hufflepuff Student

A Hufflepuff Student

Dubbel Accounts : ρяσƒєѕѕσя ѕαℓναтσяє, вαηg уσηggυк
Aantal berichten : 13
RPG - Posts : 3

My Wizard
Leeftijd: 15.
Partner: Could you be my casanova?
Karakter:

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitimedi dec 31, 2013 7:17 pm
crystal reed
Het was mij nog niet opgevallen, maar blijkbaar was ik al te laat. Ik keek op naar de betoverde klok boven de deur van het slaapzaaltje waar ik met vriendinnen sliep. Ik was veel en veel te laat. Snel sprong ik uit mijn bed en greep mijn uniform vast met de Hufflepuff badge. In een paar passen liep ik de gezamelijke badkamer in en begon mijn haar te borstelen en mijn make-up iets bij te werken, zodat het niet op viel dat ik enorm moe was. Dat de wallen zichtbaar waren. Eenmaal mezelf helemaal op en top te hebben gemaakt, stond ik in een paar passen terug bij mijn eigen bed. Mijn katje lag inmiddels al op het warme plekje van mijn bed en keek me nog eens slaperig aan. “Ga jij je gedragen?” Vroeg ik het beestje eens. Jason, mijn katje, zwiepte zijn staart heen en weer, wat dus een ja betekende. Met een korte glimlach rende ik de trappen af en de gangen door naar de grote zaal. Ik zag dat ik nog nét op tijd voor het ontbijt was. Met een paar grote happen, had ik het benodigde voedsel al binnen en dronk in een aantal snelle teugen mijn glas, eerder gezegd kelk, leeg. Ik maakte dat ik naar het spreuken en bezweringen lokaal kwam. Eenmaal daar zag ik een jongeman van ongeveer 23/24 jaar en wat langer blond haar. Snel ging ik ergens zitten, legde het boek op de tafel voor me, samen met mijn veer. Ik keek naar de leraar en uiteindelijk na enkele minuten zijn les begon. Hiervoor was ik gelukkig op tijd geweest. “Welkom allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben gehad. De spannende verhalen over reisjes naar exotische oorden vol met rare fabeldieren zullen echter tot de pauze moeten wachten, want we gaan vandaag gelijk beginnen met een erg nuttige nieuwe spreuk.” Meteen werd ik een beetje nerveus. Gelijk al met een belangrijke spreuk. Alsof het begin van het jaar te weinig was om een normale kennis making en het bijkomen van de vakantie te hebben. De leraar wandelde eens rond en ging zijn speech weer eens verder. “Ik ga jullie vandaag een eenvoudige banvloek leren. Het symbool van de spreuk staat op het bord. De incantatie luidt repulso. Ik zal de spreuk eerst een keer voordoen.” Ik probeerde zo goed mogelijk op te letten en hield de leraar goed in de gaten. Heel even grinnikte ze toen het kussen een van de te laat komers raakte. De professor gaf nog wat uitleg. Ik mocht een kussen gevecht houden, alsof ik daar op dit moment zin in had. Ik stond op en verhuiste naar de bovenste verdieping met banken van dit lokaal. Met een kleine blos bekeek ik het spectakel en ontweek met de banspreuk enkele kussen die soms mijn kant alsnog op gegooit werden.
Note: She's a bit weird | Words: 476
Terug naar boven Ga naar beneden
Colby Fox
Colby Fox

A Hufflepuff Student

A Hufflepuff Student

Dubbel Accounts : Elsa
Aantal berichten : 13
RPG - Posts : 2

My Wizard
Leeftijd: 17
Partner: WARNING: Dates with me include infinite awkward silences and spilling drinks over your shirt.
Karakter:

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitimewo jan 01, 2014 3:12 pm
REPULSO
het was verdacht stil in de slaapzaal. soms hoorde je de klok tikken of een van de huisdieren die zachte geluidjes maakten, maar verder niets. col opende langzaam zijn ogen, zijn dekens waren tijdens zijn slaap naast zijn bed belandt. met zijn ogen nog halfdicht staarde hij versuft naar de lege slaapplekken. iedereen was al weg... waarom?
en toen schoot het hem te binnen: de eerste lessen begonnen vandaag! abrupt kwam hij in beweging, bij het opstaan struikelde hij bijna over zijn kat fitzpatrick, die in zijn hoopje dekens in slaap was gevallen. col trok een kartonnen doos onder zijn bed vandaan waar zijn kleren in lagen opgeborgen (er was niet genoeg ruimte meer voor een eigen kleding kast) en graaide het zwarte uniform eruit. in vijf minuten had hij zich omgekleed, zijn tanden gepoetst, en het monster van een ochtend-kapsel op zijn hoofd getemd. het zat nog steeds voor geen meter, maar dat kon hem even niet schelen. het was niets voor hem om te laat te komen. hij had een hekel aan te laat komen. zonder zijn veters te strikken sprintte hij bij de verlaten hufflepuff afdeling vandaan, richting de klaslokalen. langs de eetzaal, een gangetje, een trap. de deur van het lokaal 'spreuken en bezweringen' was al in zicht. hij was van plan om stilletjes achter in het lokaal te gaan zitten, en proberen te voorkomen dat iemand het zou merken. hij deed voorzichtig de deur open om naar binnen te gaan. "excuses voor mijn late binnenk-" toen kreeg hij plotseling een kussen in zijn gezicht gesmeten. hij staarde de professor even verbluft na maar was te slaperig om er op te reageren, dus in plaats daarvan zocht hij met een rood hoofd naar een plekje en luisterde naar de leraar. de professor was behoorlijk jong, al helemaal voor een docent op hogwarts. de meeste leraren waren behoorlijk oud. "de spreuk zelf lijkt me niet zo moeilijk." col had duidelijk iets gemist, want hij had geen idee over welke spreuk de kerel het had. "maar het wel lastig om het verbannen voorwerp een richting te geven." shit, nu baalde hij wel. hij pikte dingen altijd al best traag op en daarom lette hij altijd goed op in de lessen. maar nu snapte hij er helemaal niets van. hij keek toe hoe de kussens met een soepele beweging naar de leerlingen zweefden. dit leek er al meer op. met een scheve glimlach haalde colby zijn wand uit zijn broekzak vandaan. van kussen gevechten viel niet zoveel te snappen. er waren geen ingewikkelde regels.
"Om dat te oefenen, houden we hier een klein kussengevecht. Hier hebben jullie je munitie. Je mag tijdens deze les alleen banvloeken gebruiken. Wanneer je een andere spreuk gebruikt, staat hier een strenge straf op." colby mocht deze professor nu al, ook al wist hij zijn naam nog niet eens. "veel plezier," klonken de laatste worden en dat leek een soort startsein, want binnen een seconde vlogen alle kussens in het klaslokaal rond. colby luisterde naar het woord dat telkens werd uitgesproken; de naam van de spreuk die hij had gemist. hij wees met zijn wand op het kussen, koos zijn slachtoffer uit, riep "repulso!" en zwaaide het kussen in de richting van een brunette. hij kende haar niet, maar dat maakte niet zoveel uit. ze zat ook in hufflepuff, zag hij nu pas. stralend keek hij toe, tot dat hij zelf ook een kussen tegen zijn wang gesmeten kreeg - alweer.






Terug naar boven Ga naar beneden
Felix Yves
Felix Yves

A Slytherin Student

A Slytherin Student

Dubbel Accounts : Prof. Kingsley
Aantal berichten : 60
RPG - Posts : 4

My Wizard
Leeftijd: 16
Partner: How can you love someone when you don't know how to feel love?
Karakter:

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitimewo jan 01, 2014 6:21 pm

Nog snel ging Felix met een kam door zijn haar om de knopen er uit te krijgen. Een deel van zijn haar hing voor zijn ogen en voor de rest lag het er waarig bij. Alsof het een eigen wil had op zichzelf. Enkele keren had de jongen geprobeerd om er iets van model in te krijgen maar het was hem nooit gelukt. Hij had toen besloten het maar te laten zoals het was. Met plukken die alle kanten uit staken en haar dat voor zijn ogen hing. Voor de rest had Felix zich al volledig omgekleed. Hij had zijn volledige uniform aan die hij aan moest hebben. In tegenstelling tit veel andere leerlingen had hij geen moeiten om s’morgens vroeg op te staan. Gewoon op staan en je klaarmaken, dat was wat hij deed. Voor een laatste keer wierp Felix nog een blik naar de spiegel voor dat hij zijn kamer, die hij deelden met andere, verliet. Al de spullen die hij dacht nodig te hebben nam hij met zich mee.
Hij zat hier ondertussen al enkele jaren, dus zonder problemen wist hij snel bij het lokaal voor bezweringen te geraken. Hij wist de kortste en snelste weg, en dat was precies degene die dat hij nam. Terwijl Felix zich door de gangen bewoog keek hij straks voor zich uit. Hij keek niet één keer opzij om te zien wie dat hij net voorbij liep. Al snel kwam hij op het juiste verdiep en in de juiste klas aan. Daar zette hij zich neer aan de eerste de beste bank en legde hij zijn spullen neer. Het eerste wat hem opviel waren de muziek instrumenten die dat in de klas stonden. Wat die daar deden was hem niet geheel duidelijk. Toen dat de les begon richten Felix zijn aandacht op de Professor. Hij was jonger dan veel andere Professors wat ervoor zorgde dat hij er eerder uit zag als een andere student. Hij ging er wel direct tegen aan. Alles ging vrij snel. Het voorstellen werd overgeslagen en meteen ging de Professor al over op een spreuk. Hij zei dat de vakantieverhalen waren voor tijdens de pauzen. De spreuk die ze gingen leren was ‘repulso’. Om de spreuk te laten zien gebruikte de professor een kussen. Toen de spreuk op het kussen werd gebruikt vloog het object weg, recht in het gezicht van een laatkomer. Terwijl een zacht gegrinnik de klas vulde, stond de jongen die te laat was er wat verbaast bij. Het enige wat Felix deed was even zzijn wenkbrauwen optrekken om vervolgens zijn aandacht weer op de professor te richten die verder ging met zijn uitleg. Ondertussen zweefden er kussens uit de kast naar de leerlingen toe. Toen de Professor de toestemming gaf om het het kussengevecht te beginnen, begon iedereen ook.
Felix daarin tegen had zijn kussen nog steeds vast in zijn handen terwijl dat de andere kussen in het rond vlogen. Zelfs zijn wand had de jongen niet boven gehaald, het enige wat hij kon doen was kijken naar het spektakel. Kinderen die elkaar aanvielen met kussen  en een glimlach op hun gezicht hadden. Niet begrijpend keek de jongen in het rond. Als hij zich niet had vergist was hij hier om te leren, om nieuwe zaken te leren. Niet om met kussens andere leerlingen te bekogelen. De hand van Felix ging uiteindelijk in de lucht om de aandacht van de Professor te trekken. ‘Professor?’ De jongen was niet van plan om te gaan wachten tot hij toestemming kreeg om te spreken. ‘Waarom doen we…dit?' Vroeg de blonde jongen terwijl hij het kussen wat in de lucht hield. 'Hoort u ons geen spreuken aan te leren in plaats ons te leren hoe we elkaar moeten aanvallen?’ De blonde jongen hield zijn hoofd schuin terwijl hij de professor aan keek. Om een aankomend kussen te ontwijken moest Felix naar links leunen, maar zelfs dan nog raakte het kussen zijn arm. Een normaal persoon had de commentaar voor zichzelf gehouden. Het kon kwetstent overkomen als je ergens commentaar op had.  Zijn blik gleed weer even naar het kussen dat hij in zijn handen had. Het was in ieder geval dikker dan het kussen dat hij nu gebruikte om op te slapen. Misschien moest hij het gewoon meenemen. Dit kussen zou een hele verbetering zijn. Voor even was Felix zelfs vergeten dat hij een vraag had gesteld. Snel keek hij weer op naar de Professor.

Terug naar boven Ga naar beneden
Professor Phillips
Professor Phillips

A Hogwarts Teacher

A Hogwarts Teacher

Dubbel Accounts : nog geen
Aantal berichten : 26
RPG - Posts : 6

My Wizard
Leeftijd: 24
Partner: Many
Karakter:

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitimema jan 06, 2014 11:13 pm
Tevreden staarde Thijmen naar zijn klas. De meeste leerlingen begonnen voorzichtig aan de banvloek uit te proberen en hoewel de meesten nog veel moeite hadden met mikken, werden ze daar langzaam maar zeker wel steeds beter in. Sommige personen keken nog wat kritisch of onzeker, maar die houding zou snel verdwijnen wanneer ze met kussens werden gebombardeerd. Hij glimlachte. Sommige leerlingen wilden eerst alles weten over een spreuk, voor ze naar hun staf grepen, maar ze leerden vaak sneller door het gewoon te proberen. De meesten waren prima in staat om zelfstandig een simpele spreuk in te studeren, al wisten ze dat zelf soms nog niet.
Thijmen liep op zijn gemak een rondje door het lokaal om degenen die wat meer moeite met de banvloek hadden wat extra tips te geven toen er plotseling een kussen langs zijn hoofd suisde. Een dappere Griffoendor leek de smaak al behoorlijk te pakken te hebben en had het gewaagd om een kussen op Thijmen af te vuren. De jongen docent grijnsde en schoot een kussen terug.
Op dat moment stak Felix zijn hand op en vroeg Thijmen waarom ze deze opdracht moesten doen. Thijmen liep naar de jongen toe en luisterde naar zijn vraag. Achteraf gezien had hij die vraag wel kunnen verwachten. Thijmen gaf al een paar jaar les op deze school en kende Felix al wel een beetje. Het was een slimme jongen, maar soms wat sociaal onhandig. Soms verdacht Thijmen hem er wel van om een lichte vorm van autisme of iets dergelijks te hebben, maar dat was aan zijn afdelingshoofd om dat uit te zoeken. Thijmen zou hem gewoon behandelen als ieder ander.
“Als je goed nadenkt, kun je het antwoord op die vraag ook zelf verzinnen,” antwoordde Thijmen glimlachend, “Je weet immers dat ik al een paar jaar op deze school lesgeef, dus je mag er van uitgaan dat ik weet wat ik doe. Ik moet jullie inderdaad spreuken leren, dus hoe zou deze opdracht tot dat doel kunnen leiden?” Antwoorden op ingewikkelde vragen werden zelden gratis weggegeven tijdens Thijmens lessen en antwoorden op simpele vragen trouwens ook niet. Thijmen probeerde zijn leerlingen zo veel mogelijk zelf te laten denken om ze te laten zien dat ze door goed na te denken veel verder konden komen dan je op het eerste gezicht misschien zou verwachten. Misschien was dat wel waarom ze hem als afdelingshoofd van Ravenklauw hadden gevraagd.
Na een tijdje keek Thijmen Felix weer aan. “Ik zal je nog een hint geven. Let goed op.” Hij liep wat verder naar achter in het lokaal en verbande Crystal van haar stoel af, zodat ze wat verder in de vuurlinie terecht kwam. Het was hem niet ontgaan dat ze zich niet echt voor zijn les aan het inzetten was en daar wilde hij verandering in brengen. “Als je daar alleen maar blijft zitten, leer je nooit hoe je op een fatsoenlijke manier kunt richten met een banvloek.” Hij glimlachte even en liep weer terug naar Felix. “Heb je al enig idee?”
Terug naar boven Ga naar beneden
http://w11.zetaboards.com/gul_isil

Gesponsorde inhoud





Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht   Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht Icon_minitime
Terug naar boven Ga naar beneden
 

Spreuken en bezweringen les 1: kussengevecht

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Spreuken en Bezweringen
» Spreuken en bezweringen: Kennismakingsles

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hogwarts :: ϟ Hogwarts Academy :: .:. Floors :: .:. Classrooms :: .:. Second Floor-